Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

UKKO.fi avaa oman asiakaspalvelunsa koirille – ”lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”

koirat-asiakkaaksi-ukko

UKKO.fi:n Yrittäjyyskoulu kertoi 19. maaliskuuta havannankoira Vilin tarinan. Vili on paitsi somevaikuttaja, myös toiminimiyrittäjä. Vilin yrittäjätarinan esittelyn jälkeen asiakaspalvelun puhelin on soinut kuumana ja nyt UKKO.fi on päättänyt reagoida asiaan.

”Olemme olleet hyvin hämmästyneitä kyselyiden määrästä, mutta toisaalta sosiaalisen median aikana on hyvinkin ymmärrettävää ja luontevaa, että koiratkin tekevät tiliä. Olemme nyt ymmärtäneet, että lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”, kommentoi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri.

Vilin tarinan kertomisen jälkeen UKKO.fi:n kautta on rekisteröity yhteensä 12 koiraa, kolme kissaa, kaksi ponia ja yksi marsu. Toistaiseksi kaikki asiakkaat on otettu avosylin vastaan, mutta juridisesti asia ei ole niin yksiselitteinen.

”Merkittäviä juridisia haasteita eläinyrittäjien osalta aiheuttaa se, että eläimet eivät ole oikeustieteen tarkoittamia oikeussubjekteja. Toisin sanoen eläimillä ei ole juridisia oikeuksia tai velvollisuuksia eikä lemmikki voi täten olla sopimussuhteen osapuolena. Tämän vuoksi eläinasiakkaiden on toistaiseksi avattava asiakkuutensa Ukko.fi:ssa omistajansa nimellä”, kommentoi konsernin lakiasiainjohtaja Outi Rajaniemi ja jatkaa:

”Toki selvitämme nyt aktiivisesti, kuinka voisimme mahdollistaa myös eläinten suorat asiakkuudet tulevaisuudessa.”

Huhtikuun aikana on tarkoituksena avata oma asiakaspalvelunsa heille, jotka haluavat yrittää lemmikkinsä kanssa. Erityisesti koiranomistajia halutaan kosiskella asiantuntijuudella, minkä vuoksi riveihin ollaan palkkaamassa eläintenhoitaja, joka on toiselta ammatiltaan kirjanpitäjä. Asiakaspalveluksessa aloittaa myös aito lajitoveri eli koira.

”Onnistuneet asiakaskohtaamiset ovat meille tärkeitä. Myöhemmin resursseja aiotaan käyttää myös siihen, että yksi asiakaspalvelijamme opiskelee hevoskuiskaajaksi. Olemme innoissamme tästä uudesta aluevaltauksesta, mikä mukailee myös yrityksemme arvoja eli aina kannattaa yrittää”, Honkajuuri kertoo.

Lisätiedot:
UKKO.fi asiakaspalvelun haukkuvastaava Puppe, p. 09 6980 934
UKKO.fi viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri, p. +358 40 195 5943

Me UKKO.fissä toimimme oppaana yrittäjyyteen ja olemme saattaneet jo yli 160 000 kevytyrittäjää yrittämisen polulle. Lisäksi olemme apuna myös silloin, kun on tarve ottaa seuraava askel, eli perustaa y-tunnuksellisen yritys. Toiminimipalvelumme on jo auttanut tuhansia itsenäisiä yrittäjiä yrittäjyyden matkallaan.

Aprillia! UKKO ei (ainakaan vielä) tarjoa palvelua suoraan lemmikeille, mutta heidän omistajiaan on jo Ukko-yrittäjien joukossa. 

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat Y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestäAskarruttaako jokin? Jätä meille yhteydenottopyyntö

 

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Löydä motivaatiosi ydin ja tee yrittäjänä tulosta!

    Jokainen yrittäjä tarvitsee tulosta ja motivaatiolla on tässä keskeinen rooli. UKKO.fi ja Teoiksi järjestävät ukkolaisille kurssin, jonka aikana opit, mistä yksilölliset motivaatiotekijät muodostuvat ja miten niitä voi hyödyntää yrittäjyyden voimavarana entistä kirkkaammin. Motivaatiotekijät tunnistamalla opit johtamaan itseäsi ja omaa työtäsi yrittäjänä kohti haluttuja tuloksia ja aikaansaamisen taitoa. Älä jätä tätä tilaisuutta käyttämättä! Intensiivisessä lyhytkoulutuksessa: • Jaamme näkökulmia ja oivallutamme yksilöllisten…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Mitä me täällä oikein tehdään?

    Tällä viikolla asiakaspalvelussa on vastauksena kuulunut mm. “UKKO.fi asiakaspalvelussa Ukko”. Kehityspuolesta vastaavana olen työntänyt kädet saveen ja vastannut asiakaspalvelun kysymyksiin sekä puhelimessa, että sähköpostilla, jotta osaisimme tehdä palvelustamme entistä paremman.   Jotta kukaan meistä ei irtautuisi liikaa todellisuudesta, pyrimme kaikki toimimaan ajoittain asiakasrajapinnassa vastaten asiakaspalveluumme tuleviin kysymyksiin ja kehittäen palveluamme. Ilman asiakkaita ei olisi UKKO.fi:täkään. Mitä “kehityspäällikkö” tekee? Vastaan kokonaisvaltaisesti palvelumme…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Yrittäjyys työelämän trendinä vuonna 2021 – Itsenäisten yrittäjien joukko kasvaa, samoin heille suunnatut palvelut

    Työelämän muutokset näkyvät etenkin yrittäjyydessä: itsenäisten yrittäjien joukko kasvaa Suomessa, ja kasvu näkyy myös UKKO Kevytyrittäjyyden sekä samaan konserniin kuuluvan UKKO Toiminimen kasvussa. Kuvassa konsernimme uutta vahvistusta! Vasemmalta oikealle Olli Saukola (head of people and culture), Milka Malmi (asiakaspalvelu), Sebastian Erkkilä (Financial Management Specialist) ja Jenna Heino (UKKO Yrittäjyyskoulun päätoimittaja). Sekä UKKO Kevytyrittäjyys että UKKO Toiminimi tarjoavat palvelujaan itsenäisille yrittäjille; ensin…

    Lue lisää