Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Toiminimen kirjanpidon aloittaminen

toiminimen-kirjanpidon-aloittaminen

Kirjanpito voi tuntua varsin monimutkaiselta kokonaisuudelta, varsinkin uudelle yrittäjälle.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden tarkoituksena on helpottaa tuskaasi ja hoitaa työläs kirjanpito puolestasi.

Jotta voimme hoitaa toiminimen kirjanpitosi, tulee sinun täyttää yrityksesi tiedot, sekä opetella luomaan ja vastaanottamaan laskuja. Me hoidamme loput.

Tässä artikkelissa käymme läpi UKKO Toiminimen kirjanpitopalvelun aloittamisen askel askeleelta:

1. Rekisteröidy palveluun

Ennen palvelun käyttöönottoa, sinun tulee rekisteröityä järjestelmäämme.

Voit tehdä sen tästä.

Rekisteröityessä kannattaa kiinnittää huomiota erityisen siihen, että valitset onko sinulla vanha y-tunnus, vai perustammeko sellaisen sinulle. (UKKO Toiminimiyrittäjyyden kautta saat toiminimen ilmaiseksi)

2. Aloita palvelun käyttö:

  1. Kirjaudu sisään palveluun
  2. Lisää yrityksesi tiedot, tarkista erityisesti y-tunnuksesi oikeellisuus! Jos perustit yrityksen kauttamme, päivittyy y-tunnus automaattisesti järjestelmään. Saat y-tunnuksen käyttöösi heti rekisteröitymisen jälkeen.
  3. Rekisteröintivaiheessa pääset antamaan kaiken oleellisen tiedon meille, kuten esimerkiksi aiemman tilitoimistosi tiedot. Mikäli perustat y-tunnuksen kauttamme, ilmoitamme sinut myös alv- ja ennakkoperintärekistereihin automaattisesti.
  4. Mikäli olet itse tehnyt kirjanpidon aiemmin, voimme tehdä kuluvalle vuodelle rästikirjanpidon puolestasi. Lisätietoa löydät hinnasto -sivultamme.
  5. Syötä tositteet palveluumme kuukausittain. Lue täältä tarkemmat ohjeet tositteiden lisäykseen.
    (Vinkkejä tiliöintiin löydät täältä)

3. Luo ensimmäinen lasku

Laskujen lähettäminen on UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelun avulla todella helppoa ja nopeaa! Voit aina lisätä uuden asiakkaan asiakasrekisteriin ja seuraavalla kerralla laskuttaessasi tiedot löytyvät automaattisesti.

  1. Pääset luomaan ensimmäisen laskusi lisäämällä uuden tulon palveluun ja
  2. Valitse kenelle lasku lähetetään ja mitä tuotteita/palveluita laskutetaan.

Laskumme lähtevät aina järjestelmästämme saman päivän aikana, riippumatta laskutustavasta.

4. Vastaanota laskut suoraan järjestelmään

UKKO Toiminimiyrittäjyys tarjoaa mahdollisuuden vastaanottaa kaikki laskut suoraan järjestelmäämme. Näin laskut löytyvät aina samasta paikasta, eikä niitä tarvitse erikseen skannailla ja tallentaa.

  1. Ostolaskupalvelumme avulla saat helposti kaikki laskusi samaan paikkaan ja näet taloutesi reaaliaikaisesti paikasta riippumatta.
  2. Lähetä asiakkaillesi tieto uudesta laskutusosoitteestasi.

Näin helppoa palvelumme käyttö oikeasti on!

Eri yrityksillä on erilaisia tarpeita ja pyrimme vastaamaan näihin mahdollisimman kattavasti.

Löydät sivustoltamme vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

Jos kuitenkin jokin jäi vielä mietityttämään, niin ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden asiakaspalvelu auttaa sinua arkisin klo 9-16 puhelimitse numerosta 09 427 208 61 ja sähköpostitse asiakaspalvelu@ukkopro.fi.

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto Tuloslaskelma: Mikä on tuloslaskelma ja mitä siitä pitäisi tietää?

    On ensiarvoisen tärkeää, että jo yrittäjyyden ensiaskeleita ottava untuvikko perehtyy yrityksen talouden peruskäsitteisiin – ja ymmärtää niiden sisällön sekä merkityksen ja osaa tulkita lukuja edes jossain määrin. Tuloslaskelma on yksi tärkeimmistä toiminimen tai muun yrityksen taloustilanteesta kertovista dokumenteista. Tässä artikkelissa keskitymme tuloslaskelmaan helposti ymmärrettävällä selkokielellä. Tuloslaskelma on tilinpäätöksen ydindokumentti Tuloslaskelma on dokumentti, joka kuvaa yrityksen toiminnan kannattavuutta tietyltä ajanjaksolta. Ajanjakso…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Nämä asiat jokaisen tulisi tietää laskutuksesta

    Kokosimme tähän artikkeliin 5+1 tärkeätä kysymystä laskutuksesta vastauksineen. Ota siis vinkkimme haltuun, niin laskutus sujuu kuin leikiten. 1. Mitä kannattaa huomioida jo ennen laskun tekemistä? Pyydä yrityksen laskutustiedot jo työstä sopiessasi tai vastaanottaessasi tilauksen ja sovi samalla laskutusajankohdasta. Kirjaa ylös tilauksen tiedot tai tee laskuluonnos jo tässä vaiheessa valmiiksi, jotta saat laskun nopeasti lähetettyä sitten kun työ on tehty –…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Yritystilin avaaminen – avaa yrityksen pankkitili

    Kannattaako yritystilin avaaminen? Omat ja yrityksen rahat on hyvä pitää erillään, oli yritysmuotosi sitten toiminimi tai osakeyhtiö. Tässä tekstissä käymme läpi, milloin yritystili kannattaa. Avaa yritystili tästä vaikka heti! Milloin tarvitsee yritystilin? Mikä on ALV eli arvonlisävero? Mitä asiakirjoja tarvitaan? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti? Tilin avaaminen ulkomaille Pienyrityksille sopiva UKKO Yritystili Milloin tarvitsee yritystilin? Jokainen yritys tarvitsee oman pankkitilin,…

    Lue lisää