Markkinointi
Täältä löydät parhaat markkinointivinkit aloittavalle yrittäjälle.
Suosituimmat aiheet
Uusimmat artikkelit
Markkinointi Verkostoidu ja vaurastu: yhteisöt yrittäjän voimavarana
Verkostoituminen on yksi parhaista tavoista saavuttaa omat unelmansa yrittäjänä. Nappaa tästä artikkelista Insider Society -yhteisön perustajan Katja Presnalin parhaat vinkit siitä, miten vaurastut verkostojen avulla. (lisää…)
Lue lisääMarkkinointi Näin siirryt helposti uuteen Google Analytics 4 -versioon – 5 vaihetta
Suosittu Google Analytics koki täyden muodonmuutoksen heinäkuussa 2023, kun uusi Google Analytics 4 korvasi vanhan version. Google Analytics -kouluttaja Santeri Kallio kokosi pienyrittäjiä ajatellen viiden kohdan ohjeen siitä, kuinka Google Analytics 4:n käyttöönotto käy helposti! (lisää…)
Lue lisääMarkkinointi Oman työn hinnoittelu – 7 vinkkiä joilla tienaat enemmän
Oman työn hinnoittelu ja sen arvon määritteleminen askarruttaa montaa aloittelevaa freelanceria, toiminimellä toimivaa yrittäjää ja kevytyrittäjää. Tässä artikkelissa kerromme seitsemän tehokasta vinkkiä oman työn hinnoitteluun, jotka voit ottaa käyttöön jo vaikka tänään! (lisää…)
Lue lisääMarkkinointi Linkedin on paras työkalu työnhakijalle ja yrittäjälle, mutta moni hukkaa siellä mahdollisuutensa – asiantuntija Hannu Pelli kertoo, mitä siellä pitää hoksata
Verkkoyhteisöpalvelu LinkedIn on tehokkain sometyökalu työnhaussa ja myynnin sekä oman verkoston kasvattamisessa, kertoo rekrytoija, kevytyrittäjä ja Linkedin-asiantuntija Hannu Pelli. Silti liian moni meistä jättää Linkedin-profiilinsa hunningolle. (lisää…)
Lue lisääMarkkinointi Aloittavan yrittäjän opas: Lue vinkit ja löydä ensimmäiset asiakkaat
Yritys perustettu tai kevytyrittäjyys aloitettu, mutta asiakkaat puuttuvat – miten asiakkaita lähdetään etsimään ja mistä ensimmäiset asiakkaat löytyvät? Tässä artikkelissa annamme konkreettisia vinkkejä asiakkaiden etsimiseen ja aloittavan yrittäjän arkeen. (lisää…)
Lue lisääMarkkinointi Näillä 5 helpolla markkinointiharjoituksella jokainen pienyrittäjä pääsee alkuun ja tekee tulosta
Markkinointi ja uusien asiakkaiden löytäminen on monelle pienyrittäjälle kinkkinen pähkinä purtavaksi. Itsenäinen yrittäjä on ammattilainen omalla osaamisalueellaan, mutta oman osaamisen esiin tuominen oikealle kohderyhmälle sopivissa kanavissa ei tule luonnostaan, vaan sitä pitäisi pohtia ja opetella ajan kanssa. (lisää…)
Lue lisääItsenäisen yrittäjän markkinointi – kustannustehokas verkkomarkkinointi
Itsenäisen yksityisyrittäjän markkinointibudjetti ei välttämättä ole suuren suuri, minkä vuoksi hänen kannattaakin tutustua kustannustehokkaaseen verkkomarkkinointiin. Verkosta löytyy monia tehokkaita kanavia, jotka tavoittavat runsaan määrän yleisöä helposti, nopeasti ja kustannustehokkaasti. Esittelemme tässä aihealueessa lukuisan joukon kustannustehokkaoita verkkomarkkinointikanavia, joita itsenäisen yrittäjän kannattaa harkita.
Yrityksen omat verkkosivut
Nykyisin lähes yrityksellä kuin yrityksellä tulee olla omat verkkosivut. Nykykuluttajat ovat niin tottuneita etsimään yrityksestä tietoa netistä, että ellei yritykseltä löydy omia verkkosivuja, voi kuluttaja kokea tämän jopa epäluottamusta herättävänä tekijänä. Verkkosivuista kannattaakin luoda mahdollisimman ammattimaiset, helppokäyttöiset, mielenkiintoiset ja selkeät. Lisäksi niiden hakukoneoptimointiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Lue lisää verkkosivujen rakentamisesta: Täydelliset kotisivut ilmaiseksi – opas yrittäjälle.
Sähköpostimarkkinointi
Osa verkossa markkinoivista yrityksistä saattaa pitää perinteistä sähköpostimarkkinointia jo hieman vanhanaikaisena, kun taas moni taitava copywriter hehkuttaa sähköposteja yhtenä tehokkaimmista markkinointikanavista. Tehokkaiden sähköpostijärjestelmien avulla sähköposteja on helppo lähettää tuhansia muutamalla klikkauksella, minkä lisäksi niiden lähettämisprosesseja on myös mahdollista automatisoida. Sähköpostimarkkinoinnissa hyvällä myyvällä tekstillä eli copylla on suuri vaikutus. Jos itsenäinen yrittäjä aikoo kirjoittaa markkinointisähköpostinsa itse, hänen kannattaakin tutustua vähintään copyn perusteisiin. Esimerkiksi tietyillä sanavalinnoilla voidaan vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen, joten markkinoijan on tärkeää tuntea tehokkaimmat copyn keinot voidakseen kirjoittaa mahdollisimman myyvää tekstiä. Lue ohjeet: Näin kirjoitat parempaa tekstiä verkkosivuille
Some- ja mobiilisovellusmarkkinointi
Sosiaalisesta mediasta eli somesta ja mobiilisovellusten maailmasta löytyy myös monia tehokkaita markkinointikanavia. Omalle yritykselle sopivimmat kanavat kannattaa valita sen kohderyhmän mukaan. Jos tavoitteena on tavoittaa erityisesti nuoria kuluttajia, on TikTok-mobiilisovellus yksi hyvä markkinointikanavavaihtoehto. TikTok on erityisen suosittu alle 20-vuotiaiden keskuudessa ja siitä puhutaankin Z-sukupolven nopeatempoisena kanavana. Sosiaalisessa mediassa esimerkiksi Instagram ja Facebook ovat suosittuja markkinointikanavia, jotka tavoittavat nopeasti suuren yleisön.
Vaikuttajamarkkinointi
Vaikuttajamarkkinointi on myös tällä hetkellä erityisen suosittu markkinointitapa, vaikka suosituimpien vaikuttajien kanssa tehtävä yhteistyö voi myös tulla yllättävän kalliiksi. Vaikuttajamarkkinointi tarkoittaa sitä, että esimerkiksi suosittu bloggaaja suosittelee mahdollisimman luontevalla tavalla yrityksen tuotteita ja palveluita. Suosituksia on mahdollista jakaa blogin lisäksi esimerkiksi vaikuttajan some-kanavilla. Suositun vaikuttajan suosituksilla on yllättävän paljon vaikutusta kuluttajien kulutuskäyttäytymiseen, mikä ei ole suinkaan jäänyt markkinoijilta huomiotta.