Miltä näyttää UKKO.fin asiakaspalvelijan työviikko? | UKKO.fi
UKKO Yrittäjä -palvelu uusille asiakkaille nyt 3 kk -50 %. Tarjous voimassa 31.3. asti.  Lue lisää ja hyödynnä etu
Arvioitu lukuaika: 3 minuuttia

Miltä näyttää UKKO.fin asiakaspalvelijan työviikko? Milka piti Yrittäjyyskoululle päiväkirjaa

asiakaspalvelija_milka-ukko

Miltä näyttää UKKO.fin Toiminimiyrittäjiä asiakaspalvelussa auttavan Milkan työviikko? No ei ainakaan tylsältä! Sukella mukaan Milkan arkeen ja ylläty siitä, miten monipuolista asiakaspalvelijan työ voikaan kaikissa erilaisissa tilanteissa olla. Tällä viikolla vietetään kansainvälistä asiakaspalveluviikkoa.

Maanantai / Kirjanpidon kiemuroiden selvittelyä

Aamu alkaa teekupillisen keittämisellä ja aamupalaverilla, jossa pidetään pikakatsaus sekä oman tiimin viime viikon kuulumisiin että alkavan viikon tuleviin juttuihin. Katsauksen jälkeen edetäänkin jo reippaasti markkinoinnin workshoppiin, jossa kartoitamme asiakkaiden tarpeita viestinnän näkökulmasta.

Iltapäivä kuluu sähköposteihin vastaillessa ja asiakkaiden kysymyksien kanssa erityisesti kirjanpidon kiemuroissa. Päivän päätteeksi pidetään vielä oman tiimin pidempi viikkopalaveri, jossa käydään läpi meidän koko jengin viikon aikatauluja ja prioriteetteja.

Tiistai / Parilla klikkauksella paljon hyvää

Tänään vaihdan aamuteen kahviin ja etätyöpisteeni sohvalta työpöydän ääreen. Aamulla ehdin tarkistaa vielä eilisen päivän tapahtumat rauhassa ja katsoa asiakkaiden sähköposteja läpi.
Aamupäivällä käydään viikkokatsausta isommalla kokoonpanolla läpi eli mukana on myös muita tiimejä. Lounaan jälkeen katson palaveritallenteen tulevista uudistuksista. Jännittävää, mitä kaikkea sieltä onkaan tulossa!

Muutaman asiakkaan myyntilasku ei ole lähtenyt oikein järjestelmästä, joten nämä selvittelyt kilahtavat minun työpöydälleni. Onneksi syy löytyy nopeasti: vastaanottajan osoitteen tilalle on vahingossa lipsahtanut vastaanottajan verkkolaskujen välittäjätunnus. Pari klikkausta verkkolaskutusosoitteistosta ja nämäkin laskut löytävät oikeisiin koteihin.

Tänään viestejä kilahtelee muutenkin paljon ja vastailen niihin sormet sauhuten. Tohinaa riittää muutenkin kaikilla tiimeillä, sillä tällä viikolla palveluhinnastomme uudistuu. Onneksi asiakaspalvelumme on varautunut ja valmiina vastaamaan kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.
Päivä loppuu palaveriin, jossa käymme läpi kokemuksia ja uusia käytäntöjä uudesta puhelinjärjestelmästä, johon siirryimme viime viikolla. Nyt onkin selkeät sävelet taas jatkaa eteenpäin!

UKKO Toiminimiyrittäjiä auttaa asiakaspalvelussa Milka.

Keskiviikko / Vuosi hupenee, veroilmoitukset pohdituttavat

Tänään juon taas vaihtelun vuoksi aamulla teetä. Aamu alkaa pikapalaverilla asiakaspalvelutiimin kesken siitä, mitä asioita tänään nostetaan pöydälle markkinoinnin palaverissa. Koska tänään ei ole minun vuoroni osallistua palaveriin, listaan terveiset tiimikaverille, joka vie ne eteenpäin keskusteluun.

Meille on tullut paljon kyselyitä nyt veroilmoituksiin ja verovähennyksiin liittyen, joten nämä asiat nostetaan puheeksi. Nyt markkinoinnissakin tiedetään, mitä tietoa asiakkaamme tällä hetkellä kaipaavat ja siellä osataan nostaa tärkeitä aiheita mukaan seuraavaan uutiskirjeeseen. Tänään riitelen myös tietokoneeni kanssa päivityksistä, mutta onneksi löydämme yhteisymmärryksen jo iltapäivästä.

Loppu päivästä menee jälleen asiakkaiden sähköposteihin vastaillessa. Paljon tulee kysymyksiä veroilmoituksista, koska vuosi alkaa kääntyä loppupuolelle. Asiasta meillä on jo tietoa nettisivuillamme, mutta kannattaa lukea myös tulevat uutiskirjeet huolella (vink, vink!).

Päivän viimeisessä palaverissa ollaan oman tiimin kesken. Keskustelun aiheena ovat omat tavoitteet seuraavalle vuodelle.

asiakaspalvelija milkan työviikko. toimisto.

Torstai / Paperinen yllätys työpöydällä

Pitkästä aikaa tulen toimistollemme Helsinkiin! Kahvia kuppiin ja kohti työpöytää. Tänään ollaankin tohistu menemään viimeisiä silauksia hinnoittelumuutoksesta, joka astuu pian voimaan.

Työpöydälleni on ilmestynyt myös parin asiakkaan kirjanpitomateriaalia paperisessa muodossa. Emme pääsääntöisesti ota vastaan paperista materiaalia, mutta käyn materiaalit huolella läpi ja tarkistan, että tiedot täsmäävät saamiimme raportteihin. Tarkistuksen jälkeen paperiniput lähtevät pakettina takaisin asiakkaille säilytykseen.

Tänään työpäiväni sisältää myös asiakkaiden alkusaldojen kirjauksia edellisten tilitoimistojen tekemistä raporteista. Tiimissämme on myös hetki sitten aloittanut uutta porukkaa, joten tänään tehtävänäni on olla iltapäivänä heidän tukenaan eli valmiina vastailemaan kysymyksiin puhelimitse. Työkaveria täytyy aina jeesata!

Perjantai / Jännittävä päivä asiakaspavelussa!

Aamun ensimmäisenä tehtävä on käydä läpi uusien asiakkaiden listaa, joiden edelliset tilitoimistot vaativat irtisanomista. Asiakkaiden allekirjoittamalla valtakirjalla ilmoitamme edelliselle tilitoimistolle asiakkaan vaihtavan palvelun meille, ja pyydämme kirjanpidonraportteja, jotta voimme jatkaa sujuvasti kirjanpidon tekoa. Asiakkaalta tämä ei vaadi muuta kuin tilitoimiston tietojen ilmoittamista. Tänään on myös jännittävä päivä, koska hinnoittelumuutos astuu voimaan.

Työ asiakkaiden auttamisessa jatkuu ja tänään ilmeneekin paljon tarkempaa selvitystä vaativia juttuja. Mutta ei se mitään, sitten selvitetään! Muutava haastavampi kysymys ennakkoveroista ja veroilmoituksista, mutta päivän päätteeksi vastauksetkin löytyvät.

Ja sitten viikonlopun viettoon. Ja hei, kupissa oli tänäkin aamuna kahvia!

Kirjoittaja: Milka, UKKO.fin Toiminimen asiakaspalvelu

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat Y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestäAskarruttaako jokin? Jätä meille yhteydenottopyyntö

Lue myös

Asiakashankinta on yritystoiminnan edellytys – näin teet sen oikein!

Kuinka kohdata haastava asiakas ammattimaisesti?

Mitä on hyvä asiakaspalvelu? UKKO.fin aspatiimiläiset kertovat!

Näyttelijä Hannele Lauri on UKKO.fin tuore kevytyrittäjä: Osaamistaan ei saa myydä liian halvalla, eikä toisaalta saa olla ylihintainen

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Nuoret tiimiyrittäjät kertovat selviytymiskeinoistaan inflaation pyörremyrskyssä – ”Ehkä tästä kaikesta on ollut jopa hyötyä”

    Sekä yrittäjän että asiakkaan aamukahvi kallistui inflaatiossa, mutta kumpi tinkii omasta tilanteestaan ensin? Tiimiyrittäjät Jesse Vuori ja Inka Tikkanen listasivat oppinsa siihen, miten yrittäjä selviää hintojen noususta selville vesille. Kivunnut sähkölasku, noussut bensiinin hinta, kallistunut kahvi, tyyris jäätelö. Tänä vuonna yrittäjät ja heidän asiakkaansa ovat toden teolla saaneet huomata, mitä inflaatio arkielämässä tarkoittaa, kun samalla määrällä rahaa ei saakaan yhtä…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Riitta Rouhiainen laittoi pystyyn uratapahtuman yli 45-vuotiaille ja nyt hänellä on tärkeä viesti meille kaikille

    Yrittäjä Riitta Rouhiainen järjestää helmikuussa jo kolmatta kertaa UusioUra-tapahtumaa, jonka tarkoituksena on saada yli 45-vuotiaat työllistymään, vaihtamaan onnistuneesti alaa tai innostumaan yrittäjyydestä. Kotoaan videopuhelulla tavoitettava Rouhiainen naurahtaa ikäsyrjinnän nurinkurisuudelle. Ihmiset elävät yhä pidempään ja pysyvät terveenä myös entistä paremmin. Nykyisin 50-vuotiaat juoksevat maratoneja! Yhteiskunta viestittää, että työelämässä tulisi jaksaa entistä pidempään, mutta samaan aikaan nelikymppisyyden paremmalle puolelle siirtyvä ihminen alkaa…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Auta Ukrainaa

    Hätä Ukrainassa on nyt valtava. Perheet pakenevat kodeistaan. Kaikki toivovat keinoja vaikuttaa tilanteeseen jollain tavalla. Me UKKO.fillä autamme Punaisen Ristin kautta – auta sinäkin osallistumalla keräykseen! Tuellasi Punainen Risti jakaa apua taistelujen keskelle: ruokaa, lääkkeitä, suojaa. Avulla turvataan ihmisten perustarpeita. Punainen Risti toimittaa vettä, ruokaa, suojaa ja terveyspalveluita. Se auttaa myös kadonneiden etsinnässä. Suomen Punainen Risti on toiminut alueella vuodesta…

    Lue lisää