Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Toiminimen kirjanpidon aloittaminen

toiminimen-kirjanpidon-aloittaminen

Kirjanpito voi tuntua varsin monimutkaiselta kokonaisuudelta, varsinkin uudelle yrittäjälle.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden tarkoituksena on helpottaa tuskaasi ja hoitaa työläs kirjanpito puolestasi.

Jotta voimme hoitaa toiminimen kirjanpitosi, tulee sinun täyttää yrityksesi tiedot, sekä opetella luomaan ja vastaanottamaan laskuja. Me hoidamme loput.

Tässä artikkelissa käymme läpi UKKO Toiminimen kirjanpitopalvelun aloittamisen askel askeleelta:

1. Rekisteröidy palveluun

Ennen palvelun käyttöönottoa, sinun tulee rekisteröityä järjestelmäämme.

Voit tehdä sen tästä.

Rekisteröityessä kannattaa kiinnittää huomiota erityisen siihen, että valitset onko sinulla vanha y-tunnus, vai perustammeko sellaisen sinulle. (UKKO Toiminimiyrittäjyyden kautta saat toiminimen ilmaiseksi)

2. Aloita palvelun käyttö:

  1. Kirjaudu sisään palveluun
  2. Lisää yrityksesi tiedot, tarkista erityisesti y-tunnuksesi oikeellisuus! Jos perustit yrityksen kauttamme, päivittyy y-tunnus automaattisesti järjestelmään. Saat y-tunnuksen käyttöösi heti rekisteröitymisen jälkeen.
  3. Rekisteröintivaiheessa pääset antamaan kaiken oleellisen tiedon meille, kuten esimerkiksi aiemman tilitoimistosi tiedot. Mikäli perustat y-tunnuksen kauttamme, ilmoitamme sinut myös alv- ja ennakkoperintärekistereihin automaattisesti.
  4. Mikäli olet itse tehnyt kirjanpidon aiemmin, voimme tehdä kuluvalle vuodelle rästikirjanpidon puolestasi. Lisätietoa löydät hinnasto -sivultamme.
  5. Syötä tositteet palveluumme kuukausittain. Lue täältä tarkemmat ohjeet tositteiden lisäykseen.
    (Vinkkejä tiliöintiin löydät täältä)

3. Luo ensimmäinen lasku

Laskujen lähettäminen on UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelun avulla todella helppoa ja nopeaa! Voit aina lisätä uuden asiakkaan asiakasrekisteriin ja seuraavalla kerralla laskuttaessasi tiedot löytyvät automaattisesti.

  1. Pääset luomaan ensimmäisen laskusi lisäämällä uuden tulon palveluun ja
  2. Valitse kenelle lasku lähetetään ja mitä tuotteita/palveluita laskutetaan.

Laskumme lähtevät aina järjestelmästämme saman päivän aikana, riippumatta laskutustavasta.

4. Vastaanota laskut suoraan järjestelmään

UKKO Toiminimiyrittäjyys tarjoaa mahdollisuuden vastaanottaa kaikki laskut suoraan järjestelmäämme. Näin laskut löytyvät aina samasta paikasta, eikä niitä tarvitse erikseen skannailla ja tallentaa.

  1. Ostolaskupalvelumme avulla saat helposti kaikki laskusi samaan paikkaan ja näet taloutesi reaaliaikaisesti paikasta riippumatta.
  2. Lähetä asiakkaillesi tieto uudesta laskutusosoitteestasi.

Näin helppoa palvelumme käyttö oikeasti on!

Eri yrityksillä on erilaisia tarpeita ja pyrimme vastaamaan näihin mahdollisimman kattavasti.

Löydät sivustoltamme vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.

Jos kuitenkin jokin jäi vielä mietityttämään, niin ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme.

UKKO Toiminimiyrittäjyyden asiakaspalvelu auttaa sinua arkisin klo 9-16 puhelimitse numerosta 09 427 208 61 ja sähköpostitse asiakaspalvelu@ukkopro.fi.

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto Yrittäjän tiliöinti, tällä ohjeella selviät siitä!

    Tiliöinti on oleellinen osa kirjanpitoa. Kirjanpitoa tehdään, jotta verottaja näkee että olet maksanut verosi ajallaan. Tiliöinti tarkoittaa, että yrityksesi pyörittämisestä syntyneet kulut luokitellaan tiettyihin ryhmiin, jotta kaikki voivat ymmärtää yrityksesi kulut. Mikä ihmeen tosite? Tositteet rinnastetaan usein kuitteihin, mutta kirjanpidon näkökulmasta tositteiden on tarkoitus todentaa syntynyt kulu: tositteesta on tultava ilmi myyty tavara/tai palvelu, sen verotuskanta, päivämäärä jolloin kauppa on…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Sähköinen taloushallinto tehostaa työskentelyäsi

    Digitalisaatio on pyyhkäissyt myös taloushallinnon yli. Tänä päivänä laskut kulkevat automaattisesti kirjanpitoon, arkistot ja tilikartat löytyvät mappien ja kansioiden sijaan pilvestä. Sähköistymisen myötä myös kirjanpitäjällä on enemmän aikaa keskittyä neuvomaan ja auttamaan sinua oikeissa kysymyksissä. Kokosimme alle vielä muutamia merkittävimpiä hyötyjä, joita sähköinen taloushallinto mahdollistaa! Ajan säästö Sähköisen taloushallinnon ohjelman avulla vähennät taloushallinnon rutiinitöihin kuluvaa aikaa, jolloin voit keskittyä entistä paremmin ydintoimintaasi.…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Yritystilin avaaminen – avaa yrityksen pankkitili

    Yritystilin avaaminen kannattaa, koska omat ja yrityksen rahat täytyy pitää erillään. Käymme tässä tekstissä läpi yritystilin avaamiseen liittyvät asiat. Milloin tarvitsee yritystilin? Jokainen yritys tarvitsee oman pankkitilin, koska kirjanpidossa on tärkeää, että yrittäjän omat rahat ja yrityksen rahat pysyvät erillään. Osakeyhtiöllä tulee olla tili valmiina, kun toiminta käynnistetään. Toiminimiyrittäjän taas ei ole pakko avata yritystiliä, mutta se on suositeltavaa, jotta…

    Lue lisää