Arvioitu lukuaika: 2 minuuttia

Mitä kaikkea tapahtui vuonna 2014?

kasvu

Kaunis valkoinen joulu on takanapäin ja jouluruokia on vedetty enemmän kuin laki sallii. Uuden vuoden kunniaksi istahdimme vielä hetkeksi alas ja kävimme läpi mitä kaikkea ehtikään viime vuoden aikana tapahtua.

 

Alkuvuosi messujen ja rekrytoinnin merkeissä

Alkuvuonna olimme mukana monessa tapahtumassa ja näistä suurimmat olivat Lahden Duuniexpo ja Oma Yritys 14-tapahtuma. Meille on tärkeätä osallistua eri puolella Suomea järjestettäviin messuihin ja tapahtumiin, koska monelle kevytyrittäjyys on täysin tuntematon toimintamalli ja tapahtumien avulla saamme levitettyä ilosanomaamme mukavasti eteenpäin.

Keväällä olimme jälleen rekrytoinnin tarpeessa. Huomasimme työvoiman tarpeen asiakaspalvelussamme ja päädyimme palkkaamaan Paula Haukkamaa-Heiskasen. Paula onkin osoittautunut todella hyväksi valinnaksi ja olemme saaneet asiakaspalveluamme tehokkaammaksi.

Kevään aikana toimme palveluumme myös uudistuksen palkanmaksuun. Palvelumme avulla käyttäjät voivat nostaa palkkansa myös Bitcoineina. Tämä uudistus uutisoitiin myös monessa mediassa, mm. Talouselämässä ja  RadioRockissa.

Kesällä julkaisimme Kevytyrittäjän markkinointikirjan

Kesän aikana julkaisimme Kevytyrittäjän markkinointikirjan, koska huomasimme monen käyttäjän kaipailevan vinkkejä oman työn markkinointiin. Haluamme auttaa käyttäjiämme oman työn myynnissä ja markkinoissa ja siksi annoimme kaikki parhaat vinkkimme ilmaiseksi käyttöön. Kirjamme on saanut sosiaalissa mediassa paljon kehuja ja olemme palautteeseen todella tyytyväisiä. Voit ladata markkinointikirjan hallintapaneelin Edut-osiosta.

Alkukesästä teimme myös käyttäjäkyselyn, jonka tulokset olivat erittäin positiivisia. Tässä muutama ilahduttava tieto kyselystämme:

  • 96,4% käyttäjistämme suosittelisi palveluamme ystävälleen
  • 98,2% vastaajista pitää palvelumme käytön aloittamista melko tai todella helppona
  • 95,4% mielestä laskun luominen ja lähettäminen ei ole hankalaa.

Olemme tehneet paljon työtä palvelumme helppouden parantamiseksi ja ylläolevat tulokset kertovat siitä, että tekemämme kehitystyö on ollut tehokasta. Hallintapaneelimme ulkoasu koki myös suuren muutoksen elokuun lopussa.

Loppuvuoden aikana hienoja merkkipaaluja

Loppuvuoden aikana saavutimme yhden hienon merkkipaalun. Lokakuun lopussa saimme täyteen 10 000 laskutettua asiakasta. Palvelustamme on siis lähtenyt laskuja 10 000 eri toimeksiantajalle. Tämä on meille erittäin hieno saavutus. Facebookissa olemme saaneet myös 5 000 tykkääjää ja Twitterissä 1 000 seuraajaa täyteen. Nämä ovat meille myös hienoja lukuja, koska haluamme olla aktiivinen toimija sosiaalisessa mediassa ollaksemme lähellä käyttäjiämme.

Olemme koko vuoden aikana julkaisseet blogissamme yrittäjätarinoita vanhoista käyttäjistämme. Haluamme olla mukana tukemassa suomalaista yrittäjyyttä ja olemme ylpeitä kaikista yrittäjistä, joiden tarinassa olemme saaneet olla mukana. Voit lukea yrittäjätarinoitamme tästä.

Vuosi 2014 on ollut meille kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen. Saimme vuoden 2014 aikana noin 6 000 uutta käyttäjää. Ensi vuonna tavoitteenamme on kehittää palveluamme vieläkin paremmaksi, jotta voimme palvella käyttäjiämme entistä tehokkaammin. Olemme todella kiitollisia käyttäjillemme kaikista kehitysehdotuksista. Haluamme niitä edelleen, joten jos sinulla on idea, miten voimme parantaa palveluamme, laita meille asiasta viestiä!

Iso kiitos käyttäjillemme vuodesta 2014 ja menestystä kuluvalle vuodelle!

T: UKKO.fi-tiimi

Kirjoittaja Taneli Pasanen
Muuttuva työelämä, viestintä, digitaalinen markkinointi ja itsensä brändääminen täyttävät teemoina työpäiväni. Vapaa-ajalla kovia juttuja ovat tennis, geokätköily ja seinäkiipeily unohtamatta tietenkään Netflixiä.

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista UKKO.fi:n koronakysely: Kevytyrittäjillä on uskoa tulevaisuuteen

    Suomen suurimman kevytryrittäjyyspalvelu UKKO.fi:n käyttäjilleen tekemä koronakysely kertoo, että kulunut vuosi ja korona ovat vaikuttaneet monin tavoin kevytyrittäjien työhön ja työn tekemiseen. Kysely oli avoinna vastaajille toukokuun alussa ja vastaajia oli yhteensä 727. – Olemme olleet huolissamme siitä, miten korona on vaikuttanut eri toimialoilla. Halusimme tietää tarkemmin, millainen vuosi kevytyrittäjillä on ollut, ja miten erilaiset rajoitukset ja muutokset ovat vaikuttaneet…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelun aukioloaikoihin muutos 1.9. alkaen

    UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelun aukioloajat on päivitetty vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita. Torstaista 1.9.2022 alkaen UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelu palvelee maanantaista perjantaihin kello 8-16. Yhteystiedot: asiakaspalvelu@ukko.fi 09 6980 934 (ma-pe klo 8-16)   UKKO Kevytyrittäjyyden asiakaspalvelu UKKO Toiminimiyrittäjyyden asiakaspalvelu UKKO Kevytyrityksen asiakaspalvelu

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Vaadimme rakennusalan kevytyrittäjyyteen yhteisiä pelisääntöjä

    Media on viime aikoina nostanut esiin rakennusalan kevytyrittäjyyteen liittyviä epäkohtia. Tämä langettaa varjon myös alalla eettisesti toimivien yrityksien ja toimijoiden päälle. UKKO.fi ei hyväksy minkäänlaista hyväksikäyttöä tai kevytyrittäjien epäeettistä kohtelua oli kyseessä palkkion maksu tai työturvallisuus. UKKO.fi on koko kymmenvuotisen toimintansa ajan panostanut vahvasti käyttäjiensä ja samalla kaikkien itsenäisten yrittäjien etujen ajamiseen. Lisäksi kevytyrittäjyydellä on tärkeä rooli harmaan talouden torjunnassa.…

    Lue lisää