Arvioitu lukuaika: 0 minuuttia

Ostolaskujen käsittely

ostolasku-henkilo-tarkistaa-tositteita

Onko kuitit hukassa ja ostolaskut kadoksissa sähköpostin syövereissä? UKKO Toiminimiyrittäjyyspalvelun ostolaskut auttavat tässä asiassa. Keskitetty laskujen hallinta varmistaa sen, että kuitit ovat tallessa turvallisessa pilvipalvelussa aina kun niitä tarvitset.

Pienyrittäjälle ostolaskujen arkistointi on aina työlästä ja varsinkin tilinpätöksen hetkellä tiedon tulisi olla saatavissa nopeasti kirjanpitäjälle. UKKO Toiminimiyrittäjyyspalvelussa ostolaskut pysyvät tallessa ja kirjanpitokin onnistuu automaattisesti.

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestä

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto Kevytyrittäjän verotus

    Kevytyrittäjä on jo monen tuntema termi, mutta kaikki eivät kuitenkaan tunne kevytyrittäjän oikeuksia ja velvollisuuksia sekä asemaa eri viranomaisten silmissä. Kevytyrittäjä ei ole laissa määritelty termi, vaan se on markkinointikäyttöön tehty. Verotuksellisesti kevytyrittäjä on yksityishenkilö, joka saa palkkaa ja maksaa palkasta ennakonpidätyksen. Laskutuspalvelu huolehtii kevytyrittäjän puolesta kaikista viranomaismaksuista ja -ilmoituksista, kuten vaikkapa verotuksesta. Kevytyrittäjä voi ilmoittaa laskutuspalvelulle työhönsä liittyviä matkakuluja…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Yrittäjä, huomioi kirjanpidon säilytysaika ja hallitse kuittiralli!

    Yksi yrittäjyyden tärkeimpiä vastuita on huolehtiminen siitä, että liiketoiminnasta kertyvät tärkeät tositteet – kuten kuitit ja sopimukset – sekä muut dokumentit kerätään talteen kirjanpitoa varten. Tässä tulee huomioida myös lakisääteinen kirjanpidon säilytysaika. Tositteiden säilytys voi kuitenkin käydä haastavaksi, jos sille ei luo järkeviä käytänteitä. Yrittäjyyskoulumme kokosi sinulle tähän artikkeliin vinkit kirjanpitoaineiston järkevään säilyttämiseen! Mistä kirjanpidossa on kyse? Kerromme tämän lyhyesti…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Toiminimen lopettaminen – ohjeet lopettamiseen ja keskeyttämiseen

    Kun yksityisen elinkeinonharjoittajan suunnitelmissa on toiminimen lopettaminen, yleisin syy tähän on joko eläköityminen, muuttunut elämäntilanne tai yksinkertaisesti yrityksen toiminnan taloudellinen kannattamattomuus. Virallista syytä toiminimen lopettamiseen ei kuitenkaan tarvita, vaan se onnistuu mistä tahansa syystä. Ohjeet toiminimen lopettamiseen näet alta. Miten toiminimi lopetetaan? Toiminimen lopettaminen on yksinkertainen prosessi, mutta siihen liittyy muutamia tärkeitä vaiheita. Yritystoiminta päättyy virallisesti vasta, kun lopettamisilmoitus on…

    Lue lisää