Arvioitu lukuaika: 2 minuuttia

Sähköinen taloushallinto tehostaa työskentelyäsi

sahköinen-taloushallinto-tietokone

Digitalisaatio on pyyhkäissyt myös taloushallinnon yli. Tänä päivänä laskut kulkevat automaattisesti kirjanpitoon, arkistot ja tilikartat löytyvät mappien ja kansioiden sijaan pilvestä. Sähköistymisen myötä myös kirjanpitäjällä on enemmän aikaa keskittyä neuvomaan ja auttamaan sinua oikeissa kysymyksissä.

Kokosimme alle vielä muutamia merkittävimpiä hyötyjä, joita sähköinen taloushallinto mahdollistaa!

Ajan säästö

Sähköisen taloushallinnon ohjelman avulla vähennät taloushallinnon rutiinitöihin kuluvaa aikaa, jolloin voit keskittyä entistä paremmin ydintoimintaasi. Säästämäsi ajan voit käyttää tehokkaammin esimerkiksi työstä palautumiseen ja lepoon.

Kustannussäästöt

Sähköinen taloushallinto säästää rahaa perinteiseen taloushallintoon verrattuna. Esimerkiksi UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelusta maksat vain kertyneen liikevaihdon mukaisesti. Palvelussa kaikki toiminnot ovat ilman rajoituksia.

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestä

Hyvästit papereille

Sähköisen taloushallinnon myötä poistuu myös papereiden kuljettaminen tilitoimistoihin. Mikäli tämä on kuitenkin mieluisaa puuhaa, voi olla hyvä pysyä perinteisessä taloushallinnon mallissa. UKKO Toiminimiyrittäjyydessä sinun ei kuitenkaan tarvitse kiikuttaa fyysisesti paperinippuja, vaan voit ottaa niistä valokuvat ja parilla klikkauksella ne siirtyvät ohjelmaamme. Paperittomuus myös säästää luontoa, ja siten se on myös ekoteko.

Sähköinen taloushallinto

Reaaliaikaisuus

Sähköistymisen myötä sinun ei tarvitse enää odottaa kuukautta, että kirjanpitosi olisi valmis. Näet taloustilanteesi aina reaaliaikaisesti paikasta riippumatta. Reaaliaikaisuus hyödyttää myös esimerkiksi tulevaisuuden ennustamisessa. UKKO Toiminimiyrittäjyydessä osto- ja myyntilaskut löytyvät helposti saman ohjelman alta ja niitä on helppo tarkastella jälkikäteen vaikkapa mökiltä tai ulkomailta käsin. Huoli ja stressikin pienenevät, kun talouden tiedot ovat aina ajan tasalla.

Helppous ja tuki aina saatavilla

UKKO Toiminimiyrittäjyys -ohjelman käyttö on helppoa ja tukea saa aina palvelutiimiltämme niin taloushallinnon kiemuroihin kuin myös teknillisiin kysymyksiin palvelumme käytöstä.

Kenelle sähköinen taloushallinto sopii?

Sähköinen taloushallinto soveltuu kaikenkokoisille yrityksille. Me suosittelemme, että sähköinen taloushallinto kannattaa ottaa jo varhaisessa vaiheessa käyttöön, sillä siirtyminen uudenaikaiseen ohjelmaan onnistuu erityisen helposti prosessien ollessa vielä yksinkertaisia.

Sähköisen taloushallinnon myötä pienyrittäjät, kuten esimerkiksi toiminimiyrittäjät, eivät tarvitse erikseen tilitoimistoa tai kirjanpitäjää. UKKO Toiminimiyrittäjyyden avulla hoidat osto- ja myyntilaskut, kuvaat kuitit puhelimellasi suoraan järjestelmään ja muutamalla klikkauksella niistä muodostuu kirjanpitoaineisto. Automatisoitu järjestelmämme käsittelee tositteesi, mikä tehostaa huomattavasti työntekoa ja säästää kuluja. UKKO Toiminimiyrittäjyyden käyttöönotto on mahdollista myös kesken tilikauden.

Parasta ohjelmassa on, että maksat oikeasti vain liikevaihtosi mukaan. Mikäli liikevaihtosi on hyvin pienimuotoista, maksat palvelustamme vain vähäisen summan. Tutustu UKKO Toiminimiyrittäjyyden hinnastoon tarkemmin täällä ja ominaisuuksiin täällä: Kirjanpito-ohjelma UKKO Toiminimiyrittäjyys.

Sähköinen taloushallinto kokemuksia

Yksinkertainen, helppokäyttöinen ohjelma, joka on sopinut täydellisesti minun tarpeisiini! Olen aina saanut vastaukset kysymyksiini todella nopeasti niin chatissa kuin soittamalla. – Kari Saarinen, kiinteistöhuollon ammattilainen

Ohjelman hinta/laatu-suhde kohdallaan. Selkeä ohjelma, jota on alun opastuksen jälkeen helppo käyttää, vaikka aikaisempaa kokemusta kirjanpidosta ei ole. – Timo Niemi, maalari

Olen hoitanut edullisesti ja vaivattomasti yritykseni kuukausittaisen kirjanpidon UKKO Pron avulla (nykyinen UKKO Toiminimiyrittäjyys -palvelu). Hyvä asiakaspalvelu ja IT-tuki. Plussaa ammattikirjanpitäjän tuesta! – Kaija Turunen, graafinen suunnittelija

Kiinteä kuukausihinta ilman piilokuluja, moderni, helppokäyttöinen kirjanpitopalvelu. – Jaana Paasonen, fysioterapeutti

Olen aloittava yrittäjä, joten minulla on ollut paljon kysymyksiä verotuksesta markkinointiin. Olen aina saanut vastaukset kysymyksiini! Ohjelma selkeä käyttää, ja IT-tuki jeesannut tarvittaessa. Suosittelen! – Mika Lahtinen, konsultti

 

Kirjoittaja Suvi Kylmälä

Toiminimiyrittäjyys voi olla myös helppoa

Kirjanpito, laskutus ja kuittivarasto kiinteällä kuukausihinnalla. Perustamme toiminimen ilmaiseksi ja saat y-tunnuksen heti käyttöösi.
Lue lisää toiminimiyrittäjyydestä

Muita artikkeleita aiheesta Taloushallinto:

  • Taloushallinto Yrityksen kuitti kateissa? Lue ohjeet, kuinka toimia

    Joskus saattaa käydä niin, että kaiken hälinän keskellä yrityksen kuitti katoaa tai muuttuu lukukelvottomaksi. Tämä ei ole harvinaista, vaan oikeastaan hyvinkin yleistä yrittäjille. Miten sitten tulisi toimia, kun kirjanpitäjä soittelee puuttuvan kuitin perään? Kerromme ohjenuorat tämän tilanteen ratkaisemiseksi. Kadonneen kuitin metsästys – puuttuvaa kuittia ei löydy Kadonnut kuitti saattaa saada yrittäjän verenpaineen nousemaan, mutta syytä paniikkiin ei ole. Syitä kuitin…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Toiminimen kirjanpidon aloittaminen

    Kirjanpito voi tuntua varsin monimutkaiselta kokonaisuudelta, varsinkin uudelle yrittäjälle. UKKO Toiminimiyrittäjyyden tarkoituksena on helpottaa tuskaasi ja hoitaa työläs kirjanpito puolestasi. Jotta voimme hoitaa toiminimen kirjanpitosi, tulee sinun täyttää yrityksesi tiedot, sekä opetella luomaan ja vastaanottamaan laskuja. Me hoidamme loput. Tässä artikkelissa käymme läpi UKKO Toiminimen kirjanpitopalvelun aloittamisen askel askeleelta: 1. Rekisteröidy palveluun Ennen palvelun käyttöönottoa, sinun tulee rekisteröityä järjestelmäämme. Voit…

    Lue lisää
  • Taloushallinto Mitä yhdelle laskulle tapahtuu?

    Tämä artikkeli käsittelee kevytyrittäjyyspalvelun lasktusta. Oletko joskus miettinyt mitä laskullesi tapahtuu ennen kuin siitä voidaan maksaa palkkaa? Se selviää tässä artikkelissa. Lasku lähtee maailmalle Kaikki alkaa tietysti laskun teosta hallintapaneelissa. Kun kevytyrittäjä on tehnyt laskun ja hyväksynyt sen lähetettäväksi eteenpäin, siirtyy se UKKO.fi:n ylläpidon tarkistettavaksi. Jos laskussa on jotain epäselvää, esimerkiksi laskun arvonlisäverokanta näyttää olevan väärin tai laskusta puuttuu tietoja,…

    Lue lisää