Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Noora irtisanoutui työstään – alkoi tietokirjailijaksi ja kevytyrittäjäksi

Noora-Valkonen

Kuka olet?

Olen Noora, nelikymppinen kevytyrittäjä, sisällöntuotannon sekatyöläinen, toimittaja, copywriter, tietokirjailija, somenörtti ja viestintäspesialisti markkinointiviestintätoimisto Supersonilla.

Mitä teet?

Suunnittelen ja toteutan markkinointiviestintää ja kirjoitan lehtiin juttuja. Huhtikuussa ilmestyy ensimmäinen tietokirjani.

Miten päädyit kevytyrittäjäksi?

Minuun iski viime vuonna jonkinlainen neljänkympinkriisi. Kyseenalaistin kaiken tekemiseni ja pohdin paljon sitä, mitä haluan elämältä. Kun sain kesällä kustannussopimuksen, irtisanouduin työstäni. Päivääkään en ole tätä ratkaisua katunut. Nyt saan tehdä sitä, mitä rakastan.

Millainen on tavallinen työpäiväsi?

Vauhdikas! Ajattelen, kirjoitan, luen, keskustelen ihmisten kanssa. Juon paljon kahvia. Voin viettää tuntikausia läppärin ääressä sanoilla leikitellen. Vietän paljon aikaa myös Supersonin toimistolla. Siellä on minulle tärkeä työyhteisö.

Mikä on hienointa omassa työssäsi?

Päivittäinen hyvä fiilis ja ilo siitä, että saan tehdä sitä, mistä aidosti tykkään. Työkaverinikin ovat mahtavia tyyppejä!

Iloitsen todella paljon myös siitä, että voin auttaa asiakkaitani heidän (liike)toiminnassaan ja tehdä sitä näkyväksi.

Missä asioissa haluaisit kehittää itseäsi?

Luovassa työssä ei koskaan ole valmis. Haluan kehittyä jatkuvasti paremmaksi kirjoittajaksi ja konseptisuunnittelijaksi.

Terveisiä ja vinkkejä muille kevytyrittäjille?

Kevytyrittäjyys on hyvä keino kokeilla yrittäjyyttä. Minusta se voi hyvin olla lopullinenkin toiminnan muoto.

Luota rohkeasti itseesi! Eteenpäin katsova asenne ja intohimo omaan tekemiseen kantavat kyllä.

Tutustu Nooraan lähemmin sosiaalisen median eri kanavissa:

Haluatko viikon kevytyrittäjäksi?

Viikon kevytyrittäjä on UKKO.fi:n blogisarja, jossa nostamme esiin kevytyrittäjiä. Jos haluat kertoa oman tarinasi, täytä seuraava lomake: Haluatko viikon kevytyrittäjäksi?

Kirjoittaja: Piia Peiponen

Piia on viestinnästä innostuva somenautiskelija ja lempeä kieliniuho, jota kiinnostavat muuttuva työ ja työelämä. Inspiraation lähteinä kirjoituksiin ja elämään toimivat ilmiöt ja ihmiset.

Muita artikkeleita aiheesta Yrittäjätarinat:

  • Yrittäjätarinat Näin lähdin yrittäjäksi

    Teemu Laulajainen, 39, oli miettinyt yrityksen perustamista jo aiemmin, mutta vaihtoehtoja mietittäessä Teemu halusi kuitenkin vielä hankkia itselleen enemmän kokemusta ja valmiita asiakkaita ennen virallista yrittäjyyttä. Teemu oli myös käynyt aiemmin yrittäjyyskurssin ja hän päätti myös hankkia itselleen valokuvaukseen liittyvän tutkinnon. Teemu on kevään aikana saamassa Turun aikuiskoulutuskeskuksesta valokuvaajan ammattitutkinnon, joten valmiudet yrittäjyydelle olivat Teemulla hyvin hallussa. Miten kaikki alkoi?…

    Lue lisää
  • Yrittäjätarinat Näin syntyi tapahtuma-alan yritys Luxonia - Nicolas haistoi markkinaraon keskellä pahinta korona-aikaa

    Yrittäjä Nicolas Björk viimeistelee opintojaan Oulun Kauppakorkeakoulussa, auttaa kevytyrittäjiä päivätyössään UKKO.fin asiakaspalvelussa ja toimii esiintyvänä artistina ja musiikin tuottajana. Björk paljastaa blogissaan, miten tapahtuma-alan yritys Luxonia sai alkunsa ja kuinka hän jakaa aikansa yrittäjyyden, palkkatyön ja opiskeluiden kesken. Mikä sai minut mukaan menemään perustamaan osakeyhtiötä kolmen kaverini kanssa on kysymys, johon törmään usein. Vastaukseni on tietenkin intohimo tapahtuma-alaa ja musiikkia…

    Lue lisää
  • Yrittäjätarinat Jenni Ekkala on kirjoittajien tukena oikolukijana

    Kuka olet? Olen Jenni, 30-vuotias, päivätyökseni myyntisihteerinä työskentelevä, aloitteleva kevytyrittäjä. Perheeseeni kuuluvat yrittäjänä toimiva avomies ja aina osan viikosta myös 10-vuotias bonustytär. Asumme Helsingin Töölössä. Mitä teet? Tarjoan oikoluku- ja kielenhuoltopalveluita sekä yrityksille että yksityishenkilöille. Olen huomannut, että kirjoitus- ja kielioppivirheitä voi tulla vastaan ihan valtamedioissakin, puhumattakaan yksittäisten yritysten markkinointimateriaaleista. Oikein kirjoitettu teksti antaa yrityksestä luotettavan kuvan. Tämä pätee myös…

    Lue lisää