Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

UKKO.fi kannanotto: Lähetit eivät saa joutua laskutuspalveluyritysten piittaamattomuuden maksajiksi

mobiili-tilitoimiston-vaihtaja

Tänään on uutisoitu laajasti läheteille virheellisesti maksetuista kulukorvauksista ja niiden veroseuraamuksista (KL 10.11.). Tämä ikävä tapahtuma korostaa laskutuspalveluiden vastuuta siitä, että ne hoitavat asiakkaidensa palkanmaksun, verotuksen ja muut velvoitteet oikein.

UKKO.fi haluaa painottaa luotettavuuden ja vastuullisuuden merkitystä laskutuspalveluiden ja taloushallinnon toiminnassa. UKKO.fi korostaa, ettei se ole millään tavoin liittynyt julkisessa keskustelussa mainittuun toimintaan. Olemme huolehtineet, että asiakkaamme eivät saa meidän toimintamme takia mätkyjä tai muita ikäviä yllätyksiä. Dokumentoimme kulukorvaukset perusteellisesti ja toimimme muutenkin kaikkien verottajan ohjeiden mukaisesti. Kulukorvaus- ja muut prosessimme on auditoitu verottajan toimesta verotarkastuksessa, eikä merkittäviä epäkohtia ole löytynyt.

UKKO.fi on toiminut markkinoilla vuodesta 2012 alkaen ja palvellut yli 160 000 pienyrittäjää vastuullisesti, laillisesti ja oikein.

"Työn tekemisen uudet muodot ja alustatalous helpottavat itsensä työllistämistä ja tarjoavat joustavia ansaintamahdollisuuksia. On kuitenkin ensisijaisen tärkeää, että väärinkäytökset kitketään pois ja yrittäjien oikeuksista huolehditaan. Tässä tapauksessa virhe ei ole ollut alustatoimijoiden vaan mediassa nimettyjen laskutuspalveluiden. Ne ovat toimineet täysin vastoin Verohallinnon ohjeistusta ja pettäneet asiakkaidensa luottamuksen", sanoo UKKO-konsernin toimitusjohtaja Lauri Timgren.

UKKO.fi:llä on yli kymmenen vuoden kokemus pienyrittäjille suunnatun taloushallintajärjestelmän kehittämisestä. Asiakkaamme voivat jatkossakin luottaa siihen, että hoidamme heidän talousasiansa ammattitaidolla ja huolellisesti.

”Pienyrittäjät eivät saa joutua laskutuspalveluyritysten välinpitämättömyydestä johtuvien virheiden maksajiksi. Tämä on täysin kohtuutonta. Asiakkaiden täytyy kyetä luottamaan laskutuspalveluun, ja vastuullinen laskutuspalvelu hoitaa asiat aina oikein”, sanoo Timgren.

Yhteyshenkilöt

UKKO-konsernin toimitusjohtaja Lauri Timgren, 050 341 1960

UKKO.fi viestintä Netta Siljanen, 040 588 4777

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista Mitä me täällä oikein tehdään?

    Tällä viikolla asiakaspalvelussa on vastauksena kuulunut mm. “UKKO.fi asiakaspalvelussa Ukko”. Kehityspuolesta vastaavana olen työntänyt kädet saveen ja vastannut asiakaspalvelun kysymyksiin sekä puhelimessa, että sähköpostilla, jotta osaisimme tehdä palvelustamme entistä paremman.   Jotta kukaan meistä ei irtautuisi liikaa todellisuudesta, pyrimme kaikki toimimaan ajoittain asiakasrajapinnassa vastaten asiakaspalveluumme tuleviin kysymyksiin ja kehittäen palveluamme. Ilman asiakkaita ei olisi UKKO.fi:täkään. Mitä “kehityspäällikkö” tekee? Vastaan kokonaisvaltaisesti palvelumme…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Itsenäiset yrittäjät saivat oman patsaan Kansalaistorille: ”Patsas kuvastaa yrittäjyyden murrosta ja työelämän monimuotoisuutta”

    Tänään maanantaina Helsingin Kansalaistorilla paljastettiin puoliltapäivin itsenäisten yrittäjien kunniaksi tehty patsas. Teos seisoo Kansalaistorilla keskiviikkoon asti kunnianosoituksena kaikille itsenäisesti yrittäville suomalaisille. Kolmesta itsenäisestä yrittäjästä tehty Patsas rohkeudelle on osa kevytyrittäjyyspalvelu UKKO.fin laajempaa kampanjaa, jonka tavoitteena on nostaa keskustelua itsenäisten yrittäjien asemasta, kertoa heidän tarinoitaan ja auttaa saamaan yksinyrittäjien ja kevytyrittäjien ääni esille yhteiskunnallisesti. – Me haluamme, että itsenäisten yrittäjien arvo…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista UKKO.fi avaa oman asiakaspalvelunsa koirille – ”lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”

    UKKO.fi:n Yrittäjyyskoulu kertoi 19. maaliskuuta havannankoira Vilin tarinan. Vili on paitsi somevaikuttaja, myös toiminimiyrittäjä. Vilin yrittäjätarinan esittelyn jälkeen asiakaspalvelun puhelin on soinut kuumana ja nyt UKKO.fi on päättänyt reagoida asiaan. ”Olemme olleet hyvin hämmästyneitä kyselyiden määrästä, mutta toisaalta sosiaalisen median aikana on hyvinkin ymmärrettävää ja luontevaa, että koiratkin tekevät tiliä. Olemme nyt ymmärtäneet, että lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”, kommentoi viestintäpäällikkö…

    Lue lisää