Arvioitu lukuaika: 1 minuutti

Oletko jo tavannut uuden työntekijämme Paulan?

paula-profiilikuva

Paula Haukkamaa-Heiskanen on uusi vahvistus UKKO.fi:n asiakaspalvelussa. Huomasimme keväällä, että kovan kasvun vuoksi tarvitsemme lisää apua asiakaspalveluumme. Laitoimme työpaikkailmoituksen mol.fi:hin ja sosiaaliseen mediaan. Saimme yli 100 hakemusta ja joiden joukosta valitsimme Paulan. Kuka Paula oikein on? Päästetään Paula ääneen ja annetaan hänen kertoa hieman itsestään.

Paula pähkinänkuoressa

“UKKO.fi asiakaspalvelu, Paula..”, kun tämä kuuluu puhelimestasi, olet soittanut UKKO.fi laskutuspalvelun uudelle työntekijälle. Luurin toisesta päästä löytyy silloin keski-ikäinen iloinen nainen.

Aloitin tehtävässä toukokuun 2014 lopulla ja ensimmäinen kuukausi on nyt takana. Ensimmäiset viikot ovat menneet aivan kuin heilahtamalla, vaikka työhön tutustuminen on ollut aika ajoin melkoista punnerrusta. Puhelimessa puhuminen on aina ollut minulle helppoa ja olenkin toiminut erinäisiä vuosia asiakaspalvelutehtävissä ennen UKKO.fi:lle tuloani. Uusia haasteita luo koko laskutuspalvelukonseptin uutuus. Olen saanut vastata tähän mennessä satoihin kyselyihin ja samalla kun olen neuvonut käyttäjiä, olen itsekin oppinut kokoajan alasta lisää.

Miten ensimmäinen kuukausi on sujunut?

Olen nauttinut työstäni ja työympäristö on jotain sellaista mitä en ole koskaan ennen kokenut. Vaikka työtahdin määrittelee puhelin ja sähköposti, olen saanut tutustua ihan omaa luokkaansa oleviin työkavereihin. Olen huomannut taas että, työssä voi oikeasti olla hauskaa ja että välillä saa nauraa niin että vedet juoksevat silmistä. Työkaverini ovat minua nuorempia (siis paljon!!), mutta se on minulle ollut vain pohjattoman rikkauden lähde. Vaikka töitä paiskitaan välillä ihan urakkatahdilla on hiljaisempina hetkinä aikaa rupatellakin.

Olen aikaisempina vuosina työskennellyt isoissa yrityksissä, joissa yksilö yleensä katoaa massaan, mikä toisaalta on siunaus ja toisaalta kirous. Tällä kertaa työskentelen pienessä työyhteisössä, jossa voi sanoa, että kaikki tekevät kaikkea ja saa olla oma persoonallinen yksilönsä, vaikka samalla puhalletaan kaikki yhdessä samaan hiileen.

Terveiset kaikille käyttäjille, uusille ja vanhoille: Soitellaan!

Paula

Muita artikkeleita aiheesta Ajankohtaista:

  • Ajankohtaista UKKO.fi kannanotto: Lähetit eivät saa joutua laskutuspalveluyritysten piittaamattomuuden maksajiksi

    Tänään on uutisoitu laajasti läheteille virheellisesti maksetuista kulukorvauksista ja niiden veroseuraamuksista (KL 10.11.). Tämä ikävä tapahtuma korostaa laskutuspalveluiden vastuuta siitä, että ne hoitavat asiakkaidensa palkanmaksun, verotuksen ja muut velvoitteet oikein. UKKO.fi haluaa painottaa luotettavuuden ja vastuullisuuden merkitystä laskutuspalveluiden ja taloushallinnon toiminnassa. UKKO.fi korostaa, ettei se ole millään tavoin liittynyt julkisessa keskustelussa mainittuun toimintaan. Olemme huolehtineet, että asiakkaamme eivät saa meidän…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista Mitä me täällä oikein tehdään?

    Tällä viikolla asiakaspalvelussa on vastauksena kuulunut mm. “UKKO.fi asiakaspalvelussa Ukko”. Kehityspuolesta vastaavana olen työntänyt kädet saveen ja vastannut asiakaspalvelun kysymyksiin sekä puhelimessa, että sähköpostilla, jotta osaisimme tehdä palvelustamme entistä paremman.   Jotta kukaan meistä ei irtautuisi liikaa todellisuudesta, pyrimme kaikki toimimaan ajoittain asiakasrajapinnassa vastaten asiakaspalveluumme tuleviin kysymyksiin ja kehittäen palveluamme. Ilman asiakkaita ei olisi UKKO.fi:täkään. Mitä “kehityspäällikkö” tekee? Vastaan kokonaisvaltaisesti palvelumme…

    Lue lisää
  • Ajankohtaista UKKO.fi avaa oman asiakaspalvelunsa koirille – ”lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”

    UKKO.fi:n Yrittäjyyskoulu kertoi 19. maaliskuuta havannankoira Vilin tarinan. Vili on paitsi somevaikuttaja, myös toiminimiyrittäjä. Vilin yrittäjätarinan esittelyn jälkeen asiakaspalvelun puhelin on soinut kuumana ja nyt UKKO.fi on päättänyt reagoida asiaan. ”Olemme olleet hyvin hämmästyneitä kyselyiden määrästä, mutta toisaalta sosiaalisen median aikana on hyvinkin ymmärrettävää ja luontevaa, että koiratkin tekevät tiliä. Olemme nyt ymmärtäneet, että lemmikeissä on suuri yrittäjäpotentiaali”, kommentoi viestintäpäällikkö…

    Lue lisää